Трохи теорії з дрифтингу

спорт дрифтинг
Як відомо, занос – це стан бічного ковзання автомобіля, викликане порушенням зчеплення його коліс з поверхнею дороги. Такий стан може виникнути в різних умовах, проте його причини залишаються одними і тими ж. Для попадання в занос не потрібно високій швидкості. Багато хто з нас, входячи на швидкості в поворот в дощову погоду, відчували, як машину злегка відводить убік. Інший класичний приклад – поворот на обледенілій дорозі. Більшість з нас виявляли, що в якийсь момент при цьому машина перестає слухатися керма. Це і є ситуації втрати зчеплення з дорогою задніх, передніх, а то і всіх чотирьох коліс. У автогонках керований занос використовується як один з прийомів водіння, зрозуміло, при цьому, вихід занесення з під контролю залишається м’яко кажучи небажаним явищем. У будь-якому випадку, досвід управління автомобілем в заносі приносить не тільки гострі відчуття, а й навички збереження контролю над автомобілем, який увійшов в некерований замет, які дуже знадобляться у всіх видах автомобільних змагань. 

Найбільш часто зустрічається вид заносу – це втрата зчеплення з дорогою передніх коліс, званий в дріфтінге «understeer». Ця ситуація виникає тоді, коли при повороті керма, сили зчеплення передніх коліс з поверхнею дороги недостатньо для зміни вектора напрямку руху автомобіля. Найчастіше цей занос виникає при спробі водія ухилитися від якої-небудь перешкоди, різко вивернувши кермо. При цьому передні колеса починають ковзати по дорозі, і автомобіль перестає реагувати на кермо. Чому це відбувається? По-перше, для того, щоб змінити напрямок руху автомобіля, передні колеса повинні обертатися, але якщо вони заблоковані при гальмуванні, автомобіль так і буде рухатися в колишньому напрямі, тобто прямо. По-друге, сили зчеплення покришок з дорогою може виявитися недостатньо, і передні колеса будуть без обертання ковзати в первісному напрямку руху. Втім, цій ситуації легко можна уникнути, просто знизивши швидкість, і більшість водіїв цілком здатні з нею справлятися. Більше того – в автоперегонах цей прийом використовується досить широко.

Інший вид заносу – втрата зчеплення з дорогою задніх коліс в дріфтінге називається «oversteer». У цьому випадку автомобіль починає загортати сильніше, ніж потрібно, в результаті чого починається бічне ковзання, розгортаються його під кутом до первісної траєкторії.

Прокоментуй!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *