Історія мотокросу. Частина 1

мотокросІсторія мотокросу настільки тісно пов’язана з іншими видами мотоспорту, що на першому етапі розділяти їх абсолютно безглуздо. Для любителів мотоциклів  напевно не буде новиною, що перший мотоцикл був побудований у Німеччині в 1885 році Готтліб Даймлером. У наступні 8 років мотоцикли з’явилися практично у всіх країнах Європи.
Пристрасть людини до суперництва відразу ж дала про себе знати. У 1894 році, з ініціативи журналу” Ле Пті Журналь” були проведені перші гонки” механічних екіпажів”. Тоді ще не було поділу на авто і мотосоревнований, і тому в заїзді брали участь як чотириколісні” боліди”, так і трицикли, мотоцикли – аби колеса крутив мотор. Ці змагання стали початком сучасного авто і мотоспорту. історія мотокросу
Розвиток спорту, а, точніше, його поширення було прямо пов’язане з виробництвом мототехніки, а його якраз і не було. Але мотоцикл вже ніщо не могло зупинити. До початку 20-го століття він став самостійним транспортним засобом – з’явився поділ між двоколійному автомобілем і одноколійним мотоциклом (двоколійному в разі приєднання коляски). У 1899 році у Відні відбулися перші офіційні гонки мотоциклів.
Ці події також послужили поштовхом у створенні міжнародної федерації мотоклубів, заснованої 8 липня 1904 в чеському місті паків ентузіастами мотоспорту з декількох країн. Ця організація, згодом перейменована в Міжнародну федерацію мотоциклетного спорту, стала проводити регулярні міжнародні змагання.
Вважається, що першими змаганнями з мотокросу були гонки між 13-ма мотоциклістами і 16-ю вершниками, які відбулися на військовому полігоні поблизу Лондона в 1908 року. Метою мотоциклістів було довести, що нова техніка може пересуватися по бездоріжжю не гірше, а то і краще коней. У тій гонці впевнену перемогу здобули копитні “засоби пересування”, фінішувавши практично в повному складі. З мотоциклістів дісталися тільки двоє. Однак це вже не змогло стати перепоною на шляху розвитку мотоспорту.

З 1912 року стали регулярно проводитися міжнародні шестиденні змагання на попередниках сучасних ендуро, що приваблювали величезну кількість глядачів і учасників. З’явилися змагання з підйому на гору.
Найзначнішим заходом, який стали проводити ще до виникнення чемпіонату світу, був” Крос націй”, вперше проведений у 1947 році. Тоді перемогу здобула команда Великобританії. Ці змагання проводяться і донині.
У 1955 році з ініціативи FIM (міжнародної мотоциклетної федерації) відбувся перший чемпіонат Європи, а вже в 1957 був проведений перший чемпіонат світу, який складався з етапів, які проходили в дев’яти європейських країнах. На кожному етапі переможцю вручався Гран-прі країни організатора.

Днем народження вітчизняного мотоспорту прийнято вважати 11 жовтня 1898, коли відбулася перша” гонка моторів”, що проходила на дистанції в 39 верст від станції Олександрівська під Петербургом, до Стрельни Варшавської залізниці і назад. Ініціаторами цієї гонки виступили перший в Росії автомобілісти при під-тримки” суспільства велосипедної їзди”. У подальшому, змагання авто і мототехніки стали регулярними.
У новій радянській країні мотоспорт досить швидко став набирати обертів. Були створені громадські організації і проводилися змагання. Мотоциклетні гонки були включені і в програму першої Всесоюзної робочої спартакіади, а в 20-му вперше було розіграно першість РРФСР з мотоспорту.
Мотокрос поступово став набувати звичну для нас форму. Гонки стали проводити на природній місцевості з грунтовим або піщаним покриттям, протяжні дистанції змінилися колами довгою 1,5-3 км, що позитивно відбилося на загальній безпеки і видовищності перегонів.Допрацьовувалася і техніка. Вже тоді стало зрозуміло, що дорожні мотоцикли не зовсім підходять для подібних змагань. Мотоцикли полегшувалися допомогою зняття всіх непотрібних частин – фар, сигналів, багажників, допрацьовувалася підвіска, підвищувалася потужність мотора.
Зараз це цілком очевидно для нас, але тоді такі винаходи, як притискання покришки заднього колеса до обода спеціальним тримачем щоб уникнути прокручування або використання маятника і задніх амортизаторів були просто проривом, що забезпечує перевагу на трасі.Технічний прогрес було вже не зупинити, в закріпилася схемою мотоцикла (міцна рама, передня телескопічна вилка, задній маятник на двох амортизаторах, гума з грубим протектором – шашечками) кардинально нічого не змінювалося протягом 20 років, проте внутрішнє наповнення зазнавали постійні зміни. Спочатку дуже широкий кермо, призначений для збільшення важеля обертання був зменшений. Хід вилки і маятника незмінно збільшувався з кожним роком. Вихлопні труби, спочатку по-дорожньому що розташовувалися знизу, стали піднімати, щоб запобігти їх пошкодженню при падінні; розробка дійсно кросової гуми дозволила кардинальним чином поліпшити керованість мотоцикла. Весь час велися роботи над полегшенням двигуна і одночасно збільшенням його потужності, на зміну досить поширеним, але важкуватим 4-х тактніков прийшли легкі, спритні, прості у виготовленні 2-х тактні двигуни, до кінця 20-го століття повністю витіснили своїх конкурентів; двигуни стали виключно одноциліндровими.

Виниловые stickerbook от rat.in.ua..

Прокоментуй!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *