Історія мотокросу. Частина 2

сучасний мотоциклУ 80-х стали вноситися зміни і в звичну схему мотоцикла. Всі ці нововведення започаткували вже сучасною схемою кросового мотоцикла. Спочатку зміни торкнулися бака і сидіння, сидіння тепер як би напливало на бак, що робило руху гонщика на мотоциклі зручнішим. Тільки що з’явився дисковий гальмо, незважаючи на складність конструкції і гідравліку, став завойовувати свої позиції, в той час як важкий і неефективний барабанний залишився тільки на задньому колесі. Гонщики відразу оцінили переваги – жорсткий, до болю в кистях, барабанне гальмо дуже погано гальмував, якщо в барабан потрапляла вода і бруд. Дисковий гальмо був позбавлений все цих недоліків, і до середини 90-х повністю витіснив стару систему. Найголовніші зміни торкнулися підвіски. Якщо звичайна вилка ще тримала свої позціі, то задній маятник на двох амортизаторах здався відразу під натиском прогресивної підвіски з моноамортизатором. Вперше застосована на мотоциклах компанії Yamaha, ця схема виявилася настільки вдалою, що різниця на трасі була просто величезною. Вона дозволила збільшити хід маятника, зменшити вагу, конструкція прогресивної підвіски хоча і була трохи складніше, однак робила роботу амортизатора адекватної на всіх режимах.мотокрос
Але, напевно, найбільш значущою подією 80-х стала поява водяного охолодження. Схильні перегріву” воздушки” не могли видавати такої ж потужності, часто клинів, а також зношувалися набагато швидше.

Гонка озброєнь не закінчувалася. Мотокрос з грубого, чисто силового спорту – гонок на важких і ”дубових” мотоциклах, де практично все залежало від підготовки гонщика, перейшов у розряд hi-tech, де, як у Формулі-1, став важливий кожен грам ваги, кожен міліметр ходу підвіски, кожна сота кінської сили в моторі.Погоня за зменшенням підресорених мас привели до появи перевернутої передньої вилки. На перший погляд, не зовсім істотна зміна, на сучасних швидкостях набагато поліпшило роботу передньої підвіски.
турнір мотокрос

Поява нових сплавів і матеріалів дозволяють вносити все нові і нові зміни, що покращують ходові якості і потужність мотоциклів. Повторне поява на ринку 4-х тактний техніки в кінці 90-х для багатьох стало здивуванням, проте новітні розробки дозволили зробити такі мотори досить легкими і надійними.
Не варто забувати також, що поява цих технічних нововведень на дорожній техніці зобов’язане роботі саме спортивних конструкторів. Минулі перевірку на трасах і треках, дискові гальма, водяне охолодження, моноподвеска і перевернута вилка, завдяки спорту потрапили на що стоять у нас в гаражах мотоцикли.
Ми навмисно не зачіпали техніку водіння мотоцикла, змінювати паралельно технічному розвитку. Вона стала настільки складною, що тільки коротка пробіжка по основних елементів займають обсяг декількох статей. Як відомо, тільки прошарок між сидінням і кермом може призвести технічно досконалу машину до перемоги. У наступних статтях ми приділимо більше уваги саме людському фактору.

Прокоментуй!

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *